Pierwszy tydzień obecnego świata z wirusem upłynął w zaskoczeniu, sprawdzaniu co i gdzie się dzieje, jakie zmiany to zagrożenie za sobą niesie i jak każdy z nas może sobie poradzić z tym co się wydarza. 

Po pierwszym szoku próbujemy się jakoś w tej sytuacji odnaleźć… 

Zadajemy sobie pytania. Co o tym wszystkim myśleć? Co możemy? Co jest bezpieczne? Jakie są ryzyka tej sytuacji?

Niektóre z pytań zadajemy głośno, niektóre cicho- z obawą…  Jeszcze inne staramy się, żeby w ogóle nie padły. Wielu odpowiedzi brak. Świat jest w zmianie. Nie wiemy gdzie dąży, nie wiemy czy potem będzie jak było. Tęsknimy do tego co mija.

W świecie zewnętrznym jest dużo obaw, lęku, niepokoju, frustracji, strachu, a nawet paniki. Jesteśmy w napięciu i niepewności. Poziom stresu faluje i powoduje różne dolegliwości fizyczne, bo stres bezpośrednio wpływa na ciało. Być może:

  • Czujesz napięcie, niepokój, jesteś bardziej nerwowa/wy i rozdrażniona/ny niż zwykle.
  • Spłyca się Twój oddech, brakuje powietrza i łapiesz zadyszkę bez wcześniejszego wysiłku. 
  • Męczy Cię bezsenność, trudności z zasypianiem, budzisz się w nocy. 
  • Pojawiają się dolegliwości żołądkowe różnego typu, niestrawność, biegunki, niechęć do jedzenia lub napadowa chęć na słodycze.
  • Męczą Cię bóle głowy, migrena.
  • Czujesz silne napięcie lub ból karku i ramion, brzucha, i nie są one związane z kontuzjami. 
  • Nie potrafisz się zorganizować, wszystko Ci się rozsypuje, trudno Ci się skupić, zapominasz…
  • Masz zaciśnięte gardło, bolą Cię szczęki bo zagryzasz zęby.
  • Odczuwasz nadmierne zmęczenie lub pobudzenie na skraju rozdrażnienia. 

To tylko niektóre z objawów, które mogą być wynikiem reakcji stresowej organizmu, związanej z zagrożeniem i niepewnością jaką obecnie odczuwamy. Często odczuwamy kilka dolegliwości naraz, tak, że trudno jest je nawet opisać i rozdzielić. To może być przytłaczające, zdecydowanie ogranicza nasz dobrostan i możliwość odczuwania radości i sensu w życiu. Trudno jest wtedy zachować spokój, adekwatnie rozumieć sytuacje i reagować na rzeczywistość. Trudność w kontakcie ze sobą wpływa też na relacje z ludźmi.

Uff… to jak zaklęte koło, z którego ciężko wydostać się samodzielnie. W tej sytuacji bardzo ważne jest wsparcie, rozmowa o tym co się dzieje, o trudnościach, emocjach, niepokoju w taki sposób, żeby zrozumieć jak nasze ciało reaguje w zagrażającej sytuacji i jak można to zmieniać. 

Bo można. Pomaga w tym uważność, której można się uczyć.

Pomaga akceptowanie tego co się przydarza i rozumienie, że mamy ograniczony wpływ na wiele spraw. Jednocześnie mamy większy wpływ na swoje emocje, odczucia, a nawet dobrostan fizyczny i zdrowie niż nam się wydaje.

Świat jest w zmianie. Tyle jest pewne.

W ciągu tych dwóch tygodni, w cieniu pandemii i zagrożenia odkrywamy nowe umiejętności osobiste, możliwości czy sposoby radzenia sobie w sytuacji, która ogranicza i wymusza testowanie nowych rozwiązań… Dzieje się też wiele dobrego. Ludzie dzielą się tym co mogą, chcą, potrafią. Wiele rzeczy się zmienia. Pojawiają się nowe propozycje na ważne ludzkie potrzeby. 

I my także wychodzimy naprzeciw lękowi i niepewności, który zauważamy i czujemy wokół. Wiemy, że
wiele/ wielu z nas, odczuwa dyskomfort i napięcie, z którym nie potrafi sobie poradzić. Zdecydowaliśmy więc wyjść z propozycją  pomocową,  związaną z pracą interwencyjną w sytuacji kryzysu i trudności znoszenia napięcia.

Co proponujemy?

  • Wstępną rozmowę telefoniczną, w trakcie której możesz zdecydować, czy chcesz przyjrzeć się swojemu stresowi z uważnością skierowaną na odczucia w ciele, a po niej:
  • 2 bezpłatne konsultacje online (trwających około 40 minut), skoncentrowane na tym jak odczuwasz stres i jak możesz sobie z nim radzić. 
  • Możliwość kontynuacji podczas 3 kolejnych spotkań online w cenie 50zł

Jakie korzyści mogą przynieść te konsultacje?

  • możliwość rozmowy i wstępnego rozpoznania własnych sposobów reagowania na stres
  • doświadczenie sposobu radzenia sobie z zalewającymi emocjami w prosty sposób
  • szansę poluzowania i zmiany napięć w ciele
  • większe ugruntowanie i osadzenie w ciele
  • sprawdzenie sposobów i szansa na znalezienie takiego, który przyniesie Ci relaks

Dlaczego możemy do tego zaprosić?

  • Mamy potrzebne kompetencje i decyzję, że chcemy się nimi podzielić w tym niezwykłym czasie. 

do konsultacji zaprasza Beata Muszyńska-Dębska psychoterapeutka i założycielka ośrodka.

Do czego zaproszę Cię/ czego możesz się spodziewać w trakcie konsultacji?

  • zatrzymania i zmniejszenia negatywnych emocji
  • zrozumienia jak działa Twoje ciało w stresie
  • poznania sposobów samoregulacji własnego oddechu 
  • uważnego i świadomego podążania za odczuciami w ciele
  • sprawdzonych elementów medytacji i prowadzonej relaksacji
  • psychoedukacji

Jak skorzystać:

  • Zadzwoń lub napisz sms na numer ośrodka: 501866836, umówimy termin dogodny dla Ciebie i możliwy dla mnie.
  • Zrób to w godzinach 11:00-13:00 od poniedziałku do soboty w dniach 26.03.2020 do 12.04.2020.
  • W umówionym czasie konsultacji miej otwartość na nowe doświadczenie i po prostu korzystaj.
  • Kontynuuj samodzielnie to, co okaże się pomocne. Uważność i akceptację różnych trudnych emocji i odczuć można ćwiczyć jak mięśnie 🙂 Jeśli stanie się to nawykiem to możliwe jest polepszenie komfortu życia i umiejętności samoregulacji.

Jeśli więc odczuwasz lęk, niepokój i troskę o siebie, rodzinę, świat – może ta propozycja jest właśnie dla Ciebie.

Biorąc pod uwagę swoje osobiste możliwości i ograniczony czas mogę obiecać, że postaram się odpowiedzieć na potrzeby osób, które zdecydują się skorzystać z pomocy nie pomijając nikogo i jednocześnie dając sobie możliwość modyfikacji, czy różnych możliwości jeśli odzew będzie nie do ogarnięcia dla jednej osoby 🙂

Leave a Reply